Project begeleid wonen Almere 1 februari 2005

In zijn jongste vergadering heeft de Diocesane Raad voor Diaconie unaniem het projectvoorstel voor begeleid wonen voor jongeren in Almere goedgekeurd, in die zin dat het in zijn huidige vorm voorgelegd kan worden aan de pci-besturen in ons bisdom.

Er zijn daarom een aantal presentatiebijeenkomsten gepland waarop de pci's kunnen kennisnemen van het projectvoorstel.

In februari a.s. zal er een gesprek zijn met de verantwoordelijke wethouder van Almere. Van de kant van het bisdom zullen aan dat gesprek deelnemen: Vicaris-generaal M. de Groot, DRD-voorzitter Kees van Opzeeland en Piet Stolwijk. Dat gesprek zal vooral gaan over de continuïteit van het project, na de periode dat de DRD zal financieren.

De data voor de presentatie van het project zijn:

24januarivoor de dekenaten Zaanstreek en waterland, in Wormer, dorpsstraat 351
1maartvoor het dekenaat Amsterdam in het Mozeshuis
8maartvoor het dekenaat meerlanden, in het dekenaal centrum in Badhoevedorp
22maartvoor het dekenaat Hilversum in kerkcentrum de drieklank in Almere-Buiten.
29maartvoor het dekenaat Noordkop in de Nicolaaskerk in Den Helder
5aprilvoor het dekenaat Alkmaar in de Willibrordkerk aan de Westerweg in Heiloo.
12aprilvoor het dekenaat Hoorn in het Octaaf, aan de J.D. Pollstraat in Hoorn
19aprilvoor het dekenaat Haarlem/Beverwijk in het dekenaal centrum in Haarlem.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: