Bisdom Haarlem op trouwbeurs 29 maart 2004

Voor de eerste keer in de Nederlandse geschiedenis was de roomskatholieke kerk - in dit geval het bisdom Haarlem - aanwezig op een trouwbeurs. Op zondag 21 maart stond Hoeksteen (de afdeling Huwelijk en Gezin van het bisdom) met een eigen stand op de trouwbeurs in de Grote Kerk in Alkmaar. Men kon zich via de stand opgeven voor de informatie-avond 'Trouwen in de Kerk, wat en hoe", alsmede voor de nieuwsbrief.

Daarnaast werden enkele artikelen verkocht zoals trouwkaarsen en boeken. Het doel was in de eerste plaats als kerk aanwezig te zijn. Verder wilde Hoeksteen de mogelijkheid bieden om meer over het katholiek huwelijk te weten te komen, en dit op een eenvoudige manier. Als vanzelf gingen de gesprekken vaak over het huwelijk in het algemeen, en wat voor een rol het kerkelijk huwelijk had met haar trouw, 'eeuwige' gelofte en de roeping tot de liefde.

Foto's: Bisdom Haarlem
Trouwbeurs Alkmaar

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: