Opnieuw toerustingscursus tiener- en jongerenwerk 29 juni 2004

Voor de tweede maal wordt in het Bisdom Haarlem een toerustingscursus gehouden voor (a.s.) vrijwilligers in het katholieke tiener-en jongerenwerk. Deze keer wordt de cursus gehouden in het dekenaat Hoorn en wel in Obdam. De cursus wordt georganiseerd door het jongerenpastoraat van het Bisdom Haarlem en beslaat zes dinsdagavonden. Het doel van de cursus is om zelf weer (opnieuw) toegerust te worden voor het werken met tieners en/ of jongeren (12-25 jaar) in een kerkelijke setting.

Wegens succes geprolongeerd
Het jongerenpastoraat organiseerde deze cursus in het najaar 2003 voor het eerst. Met 24 gemotiveerde deelnemers - jong en oud - bleek de cursus in een grote behoefte te voorzien. Met name waardeerden de cursisten de onderlinge uitwisseling en de gezamenlijke momenten van gebed. De cursus is bedoeld voor vrijwilligers en beroepskrachten in het kerkelijk tiener-en jongerenwerk. Ook als u iets wilt opzetten voor tieners of jongeren in uw parochie, bent u van harte welkom!

Wie, wat, waar?
De cursus bestaat uit zes avonden die gehouden worden in Obdam (21/9, 28/9, 5/10, 12/10, 26/10 en 9/11). De avonden duren van 19.30 uur tot 21.30 uur.
Thema's die aan de orde komen zijn o.a.: welke mogelijkheden biedt onze huidige samenleving voor kerkelijk tiener-en jongerenwerk, welke ontwikkelingen maken tieners en jongeren door en hoe kunnen wij daarop inspelen, hoe breng ik geloofsinhoud over aan tieners en jongeren, hoe stel ik een creatief programma samen voor een avond? Kortom: voldoende gespreksstof voor 6 avonden.
In de cursus wordt een directe link gelegd naar de praktijk van het kerkelijk tiener-en jongerenwerk. De avonden zullen praktisch van aard zijn en er is ruimte voor vragen, ideeën, en onderlinge wisseling.

Bent u geïnteresseerd? Vraag de folder aan bij het jongerenpastoraat (023) 511 26 35 of jongerenpastoraat@bisdomhaarlem.nl.

Ook toerustingscursus kinderwerk
Noot: in het najaar wordt er ook een toerustingscursus voor vrijwilligers in het katholiek kinderwerk georganiseerd door de stichting Samuel. Ook deze cursus beslaat zes dinsdagavonden en vindt plaats in Hoorn. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (013) 52 85 981(ma-do) of (073) 65 76 530 (di-wo-vr) van 10.00 tot 13.00 uur of surf naar www.stichtingsamuel.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: