Eerste interactieve katholieke catechesesite
Steenindevijver gaat online!
8 november 2004

De eerste interactieve katholieke catechesesite in ons taalgebied gaat online. De bisschop van Haarlem, mgr. J.M. Punt, zal op zaterdag 20 november 2004 dit unieke initiatief van het bisdom van Haarlem dat luistert naar de naam www.steenindevijver.nl officieel in gebruik stellen. Het bisdom loopt met het ontwikkelen van deze site voorop bij de innovatie van de parochiecatechese voor kinderen en jongeren. Door deze site wordt de catechese regionaal versterkt en krijgen ouders en catechesegevers middelen voor een eigentijdse, herkenbare geloofsopvoeding. Sleutelwoorden hierbij zijn: initiatie, community en nieuw elan.

Interactieve catechesesite Steen in de vijver

De bisschop surft
Bisschop J. M. Punt surft op deze dag met de gebruikers op www.steenindevijver.nl en verkent de site. Daarna gaat men aan de slag met de helpdesk en zoekmachine onder het genot van koffie en thee. De bouwers, makers, uitvinders, ontwerpers, verantwoordelijken en redactieleden van de site gaan interactief in op de vragen en wensen van de gebruikers.

Vraag en aanbod
Deze website zal actief gebruikt worden door catechesegevers, ouders, kinderen en jongeren omdat vraag en aanbod beter en sneller bij elkaar worden gebracht. Daarnaast biedt het catechesegevers veel meer mogelijkheden om met elkaar ervaringen uit te wisselen en wensen voor nieuwe leermaterialen te kunnen inbrengen. Vanaf 20 november 2004 kan iedereen terecht op het publieke deel van de website. De parochies van het bisdom Haarlem ontvangen een eigen toegangscode voor het downloaden van leermateriaal op het afgeschermde deel.

De digitale infrastructuur is er, de mensen in het bisdom Haarlem gaan ermee aan de slag.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: