Opleiding Kerkmusicus III in bisdom Haarlem 16 februari 2004

In het bisdom Haarlem start in september 2004 een driejarige opleiding voor dirigenten en organisten die het niveau en diploma Kerkmusicus III in de r.k. kerk willen behalen. Voor amateurs is dit het hoogste niveau.

Dirigenten en organisten volgen deels een gezamenlijk en deels een apart lesprogramma. De opleiding is erop gericht de deelnemers op theoretisch en praktisch gebied zodanig toe te rusten dat zij als kerkmusicus een wezenlijke bijdrage kunnen leveren aan een kwalitatief goede liturgie.

De opleiding wordt gegeven op 20 zaterdagen per jaar in Haarlem of in Hoorn, naar gelang de plaats waar de meeste deelnemers vandaan komen.

De docenten zijn Jos Beijer (koordirectie), Mark Heerink (orgel en theorie), Paul Sanders (zang en liturgie) en Bert Stolwijk (gregoriaans en hymnologie, tevens cursusleider).

U kunt op www.nsgvhaarlem.nl terecht voor een prospectus met alle verdere informatie over de toelatings- en eindeisen, de inhoud van de cursus, etc. U kunt hier tevens een inschrijfformulier downloaden. Maar u kunt de prospectus en het inschrijfformulier ook per post toegestuurd krijgen door te bellen, een fax of een e-mailbericht te sturen naar Bert Stolwijk, tel. 023-5112685 / fax: 023-5112629; e-mail: nsgv@bisdomhaarlem.nl. Hier kunt u ook terecht voor nadere inlichtingen.

De toelatingsgesprekken vinden plaats op zaterdag 15 mei 2004 in Haarlem.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: