Opening diaconaal centrum de Jozef 17 november 2004

Het nieuwe Diaconale Centrum van de regio's Heemskerk en Beverwijk, de Jozef, wordt op zaterdag 15 januari 2005 geopend. Het wordt gevestigd in de Overloop, het kerkelijk centrum van de wijkparochie de Jozef te Beverwijk, aan de Laan der Nederlanden. Het is een initiatief van de RK parochie St.Eloy, de parochiële caritas instelling van die parochie en de wijkparochie de Jozef. De opening gebeurt door pastoor J.Dresmé. Het centrum wordt ook gesteund door andere parochies in de regio.

Na een intensieve voorbereiding door een projectgroep wordt het komend jaar gestart met een nieuw initiatief, een diaconaal centrum vanuit de parochies van de regio’s Beverwijk en Heemskerk. Het doel van het centrum is om kerken en mensen te ondersteunen in hun diaconale opdracht. In het centrum zal ruimte zijn voor ontmoeting. Mensen zijn welkom voor een kopje koffie en een gesprek. Daarnaast zullen mensen er terechtkunnen voor allerlei vragen over onder andere de sociale zekerheid. Ook parochies en andere kerken zullen hier terechtkunnen voor deze informatie. Regelmatig zullen er bezinnings- en thema-avonden worden georganiseerd over allerlei actuele sociale en maatschappelijke onderwerpen. Allerlei groepen actief op diaconaal gebied zullen hier hun thuisbasis vinden.

Alhoewel het centrum een RK initiatief is, zullen veel concrete activiteiten in samenwerking plaatsvinden met andere kerken en maatschappelijke organisaties.

Het centrum wordt officieel geopend op zaterdag 15 januari door pastoor Dresmé van de St.Eloyparochie. De opening is om 15.00 uur aan de Laan der Nederlanden 110 te Beverwijk.

Voor meer informatie kunt u terecht bij dhr.E.Meyknecht telefoon 023-5342397.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: