Koorlid 80 jaar koorzanger 4 maart 2004

Onlangs is dhr. Jan Wever, koorlid van het parochieel gemengd koor St. Martinus te Westwoud, onderscheiden met het ere-lidmaatschap van het koor. Tevens kreeg hij een grote kaars van de St. Gregoriusvereniging uitgereikt. Dit alles vanwege zijn 80-jarig lidmaatschap van R.K. parochiekoren in ons bisdom Haarlem.

Op zijn 9e jaar begon Jan Wever zingen bij het jongenskoor van Onderdijk (bij Wervershoof). Toen hij 17 jaar was zong hij in 1931 voor bij de dirigent van Westwoud en werd aangenomen. Daarmee maakte hij eind 2003 zijn onafgebroken zangcarrière ten behoeve van de liturgie in onze kerk vol, want hij is nog steeds trouw en enthousiast tenor in het St. Martinuskoor van Westwoud. Eind jaren '70 van de vorige eeuw had hij reeds de Pro Ecclesia ontvangen voor zijn jarenlange inzet in het Kerkbestuur. In die tijd heeft hij zich ook ingespannen voor de restauratie van het grootste Ypma-orgel in de St. Martinuskerk, hetgeen toen niet lukte. Toen dat in 2002/2003 wel is gerealiseerd mocht hij dan ook als oudste en meest betrokken koorlid het eerste exemplaar ontvangen van het boek "Het grootste Ypma-orgel gerestaureerd, 200 jaar kerkmuziek in de St. Martinuskerk te Westwoud", geschreven door de musicoloog en dirigent drs R.T.M. Hoogenboom (te bestellen bij Streekweg 340, 1616 AS Hoogkarspel, 0228-562632).

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: