Communiqué 30 januari 2003
Haarlem scoort hoog in parochiewedstrijd

Uit het bisdom Haarlem zijn liefst drie parochies (van de vijf deelnemende) bij de eerste vijf geëeuml;indigd in de competitie voor Parochie van het jaar. In totaal deden vijfenvijftig parochie mee. Winnaar werd de Parochie van de Heilige Willibrord uit Oegstgeest. Juryvoorzitter mgr G. de Korte reikte de winnaars een beeld uit van de heilige Christoffel, gemaakt door de 90-jarige zuster Van der Lee, augustines uit Hilversum.

Op de tweede plaats eindigde de Sint-Willibrordusparochie te Oude Pekela. De Vredeskerk in de Amsterdamse Pijp is gekozen tot nummer drie omdat zij in de drukte van het stadsleven modern leven en devotie met elkaar weet te combineren. Een vierde plaats is voor de Antonius van Padua parochie in Haarlem. Deze parochie kiest voor gastvrijheid, ontmoeting en aansprekende vieringen en proberen samen met andere kerken de adem van de stad te zijn. De vijfde plaats tenslotte is voor de Amsterdamse Anna-Bonifatius Gerardus Majella parochie omdat zij een bindmiddel is in de kleurrijke buurt.

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: