Dekenaat Haarlem geeft tien mille aan project Leger des Heils 7 mei 2003

Tienduizend euro hebben katholieke parochies in het dekenaat Haarlem/Beverwijk bijeengebracht voor een project van het Leger des Heils. Ongeveer de helft van dat bedrag was afkomstig van Parochiële Caritasinstellingen, PCI's. Woensdag 7 mei heeft de deken van Haarlem, de HEH A. Cassee, het bedrag overhandigd aan mevrouw Hilda Haan, hoofd Zorg & Welzijn van het Leger des Heils Haarlem.

Overhanding cheque
Deken Cassee overhandigde de cheque aan mevrouw Hilda Haan (links), in aanwezigheid van twee gezinscoaches van het project, mevr. Anneke Steffers en mvr.Renske Lemouesset.

De parochies in Haarlem en Beverwijk steunen een nieuw initiatief van Het Leger des Heils. Dit project, "Tien voor Toekomst", probeert te voorkomen dat gezinnen met jonge kinderen dakloos worden. Het ontvangt een bedrag van € 10.000, vanwege haar inzet voor mensen in een soms uitzichtloze situatie.

Cheque € 10.000
De cheque van € 10.000.

Een aantal jaren geleden is het Leger des Heils met dit project gestart. Men merkte dat er steeds meer gezinnen met jonge kinderen een beroep moesten doen op noodopvang. Onder andere schulden, opvoedingsproblemen en scheidingen leidden steeds vaker tot huisuitzettingen. Tien Voor Toekomst tracht die laatste te voorkomen.

Ernst Meyknecht bij Radio Haarlem
Ernst Meyknecht, dekenaal medewerker voor diakonie,
wordt geïnterviewd door Radio Haarlem

Het project werd in een aantal grote steden, waaronder Haarlem, opgezet. De afgelopen jaren werden er tientallen gezinnen in Haarlem en omgeving gesteund door gezinswerkers.

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: