Deelneming mgr. Punt voor getroffen brandweer en Evangelische Gemeente 26 maart 2003

De bisschop van Haarlem, mgr. dr. J.Punt, heeft maandag in brieven aan het Haarlemse Brandweerkorps en aan de Evangelische Gemeente zijn deelneming uitgesproken met de slachtoffers van de brand die in de nacht van zondag op maandag de Koningkerk in Haarlem in de as legde. Bij deze brand kwamen drie vrijwilligers van de brandweer om het leven.

In zijn brief aan het Brandweerkorps van Haarlem zegt de bisschop onder meer: "Met verslagenheid heb ik kennis genomen van de ramp die uw brandweerkorps is overkomen (...) door het overlijden van drie collega's. (...) Mijn gedachten en gebed gaan uit naar de nabestaanden, maar zeker ook naar u als directe collega's.

Uw werk brengt met zich dat u vaak aan gevaar wordt blootgesteld. U zult daar terdege en onder goede begeleiding op worden voorbereid. En dan gebeurt er toch zoiets vreselijks als het overlijden van drie dierbare mensen. Ik hoop dan ook dat u steun bij elkaar kunt, vinden om dit zware verlies te dragen. Ik bid u daarbij heel veel kracht en sterkte toe en Gods bijzondere zegen."

Aan de Evangelische Gemeenschap Zuiderkapel - Koningskerk schreef de bisschop: "(...) Door de verwoesting van uw mooie kerkgebouw (...) bent u ook in het hart van uw gemeenschap geraakt, omdat de plek getroffen is waar u samenkomt om naar het Woord van de H. Schrift te luisteren en gezamenlijk uw geloof belijdt. Door het overlijden van drie brandweerlieden en een omstander is dit ook een heel menselijk drama. Ik wil u dan ook van harte mijn medeleven betuigen en mijn gedachten en gebed gaan uit naar uw gemeenschap, de nabestaanden van de slachtoffers, maar zeker ook naar de andere brandweerlieden en alle andere betrokkenen. U zult elkaar als gemeenschap in de komende tijd hard nodig hebben om steun bij God en bij elkaar te kunnen vinden. Dat Hij u daarbij met zijn kracht en zegen bij mag staan."

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: