Catechese: vicaris en staflid op congres in Rome 11 oktober 2002

Haarlem/Rome - Vicaris dr.A.J.J.Hendriks en staflid voor catechese F.P.H.M.Geels van het bisdom Haarlem wonen in Rome een vierdaags congres bij over catechese. Dit vindt plaats bij gelegenheid van de tiende verjaardag van de Latijnse basiseditie van de nieuwe catechismus van de katholieke Kerk. Vanuit Nederland neemt verder onder anderen hulpbisschop dr. E.de Jong van Roermond deel aan het congres.

Bisschoppelijk vicaris Hendriks werd in april van dit jaar benoemd tot lid van de Internationale Raad voor de Catechese. Priester Frans Geels zal tijdens het congres een inleiding houden waarin ook de Haarlemse catechesenota "Het zout der aarde" wordt gepresenteerd.

Tien jaar na de eerste uitgave is de Katechismus van de Katholieke Kerk uitgegroeid tot een van de meest vertaalde werken, met publicaties in zestig verschillende talen en een verkoop van negen miljoen exemplaren.

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: