Onthulling standbeeld - Homeless Jesus

Zondag 13 november - 14.00 uur - Mozes & Aäronkerk Amsterdam

maandag, 7 november 2022

Op 13 november, de Werelddag van de armen, onthult wethouder Rutger Groot Wassink het standbeeld Homeless Jesus voor de Mozes en Aäronkerk in Amsterdam.

Homeless Jesus

Het standbeeld Homeless Jesus laat een dakloze persoon zien, liggend op een bankje, alleen herkenbaar als Jezus door de wonden in zijn voeten. Bij de Gemeenschap van Sant'Egidio staat vriendschap met de armen centraal. Het beeld Homeless Jesus benadrukt dit belang van vriendschap met de armen en moedigt mensen aan om niemand in de steek te laten.

Het beeld is van de hand van de Canadese kunstenaar Timothy P. Schmalz. Zijn kunstwerken, die voorbijgangers bewust maken van de schrijnende situaties waarin mensen zich kunnen bevinden, zijn wereldberoemd. Een van zijn bekendste werken is het standbeeld Angels Unawares op het Sint-Pietersplein in het Vaticaan. Sant'Egidio is vereerd dat de maker vanuit Canada aanwezig wil zijn bij de onthulling van Homeless Jesus in Amsterdam.

Onthulling

De Gemeenschap is verheugd het beeld te kunnen plaatsen als teken van solidariteit met de kwetsbaren van de samenleving. Het beeld komt te staan voor de gevel van de Mozes en Aäronkerk in Amsterdam.

datum: zondag 13 november 2022
tijd: 14.00 uur