In dankbare herinnering

donderdag, 8 september 2022

Met leedwezen heeft ook de katholieke gemeenschap in het bisdom Haarlem-Amsterdam kennis genomen van het overlijden van koningin Elizabeth de Tweede. In haar verliezen velen binnen en buiten het Verenigd Koninkrijk een koningin die ruim zeventig jaar haar leven in dienst heeft gesteld van haar land.

Ze markeert daarmee een lange geschiedenis waarin vele generaties haar als koningin hebben gekend. Zij was in al die jaren ook hoofd van de Anglicaanse Kerk en heeft haar geloof altijd uitgedragen in haar leven door haar haar getuigenissen in toespraken, bijzonder in haar persoonlijke boodschappen met kerstmis. Onze gedachten en gebeden gaan uit naar haar familie en naar allen die zich in al die jaren met haar verbonden hebben gevoeld. Moge zij rusten in vrede.

Wij bidden ook voor de nieuwe koning Charles de Derde. Dat Gods zegen op hem en de leden van het Koninklijk Huis moge rusten.

+ Johannes W.M. Hendriks
Bisschop van Haarlem-Amsterdam

Condoleance register

Vanaf zaterdag a.s. is er in de Nicolaasbasiliek te Amsterdam gelegenheid een condoleance register te tekenen. De kerk is dagelijks van 11.00 uur tot 16.00 uur open. Het condoleance register zal na de staatsbegrafenis worden overgedragen aan de ambassade van het Verenigd Koninkrijk in Den Haag.

Speciale Evensong

Op zaterdag 17 september zal er om 17.00 uur een speciale Evensong plaats vinden in de Nicolaasbasiliek. De koren van de Nicolaas o.l.v. Giles Brightwell zullen de gezangen verzorgen.