Jongerenplatform zoekt versterking

donderdag, 5 september 2019

Het Jongerenplatform van ons bisdom is op zoek naar versterking. “Wil jij meehelpen met het organiseren van de jongerenplatformactiviteiten zoals het kerstdiner, de wereldjongerendag en de seizoensafsluiting? Samen lol trappen, je geloof verdiepen en werken aan iets moois!”

Jongerenplatform

Het Jongerenplatform van het bisdom Haarlem-Amsterdam bestaat uit een aantal enthousiaste jongeren die in het dagelijks leven lekker druk zijn met studeren, werken en van alles en nog wat. Toch willen ze iets betekenen voor de jongekerk in ons bisdom en sluiten ze aan bij het jongerenplatform. Door hun inbreng (mening, ervaringen en ideeën) en activiteiten te organiseren dragen ze bij aan een kerk die interessant en uitnodigend is voor jongeren!

De leden

De nieuwe (en oude) leden van het komende seizoen zijn.

Niels als voorzitter (Heemskerk), Truc (’t Zand), Rosemarie (Hoorn), Pieter (Uithoorn), Lilian (Hilversum) en Neeltje (Sint Pancras). Lilian stelt zich op de website van het jongerenplatform even voor.

Onder verantwoordelijkheid van het Jongerenpastoraat organiseert het platform een aantal activiteiten waarbij ze andere jongeren volop willen betrekken. Jaarlijkse evenementen die steeds terugkomen zijn het kerstdiner en de Palmzondagviering.

Voor wie?

De activiteiten van het Jongerenplatform zijn voor alle jongeren die de middelbare school hebben afgerond, dus vanaf pakweg 16 jaar. De bovengrens van hun doelgroep ligt op 30 jaar.

Activiteiten

Naast activiteiten die jaarlijks terugkeren zoals het kerstdiner, de wereldjongerendag en de seizoensafsluiting organiseert het jongerenplatform dit jaar ook een jongerenweekend. Een weekend om gezellig als gelovige jongeren bij elkaar te komen en samen ons geloof handen en voeten te geven in liefdadigheidswerk.

De Wereldjongerendag is in ons bisdom ieder jaar op Palmzondag. In ongeveer ieder ander bisdom ter wereld is dat ook zo! Hou deze website in de gaten voor wat er komende Wereldjongerendag gaat gebeuren!

Informatie

Lijkt het je leuk om het Jongerenplatform te komen versterken? Aarzel niet en stuur een e-mailtje: