Live vieringen via internet

gepubliceerd: donderdag, 2 april 2020

YouTube kanalenMede door de corona­maat­re­ge­len hebben kerken in ons bisdom massaal hun toevlucht gezocht naar moge­lijk­he­den om vie­rin­gen via in­ter­net bij de mensen thuis te brengen. Hier­on­der hebben we een over­zicht gemaakt van YouTube kanalen van diverse lokale kerken.

Videokanalen

plaats kerk
Haar­lem Ka­the­drale Basiliek van Sint Bavo
Am­ster­dam De Krijg­berg Live op Facebook
Nadien terug­kij­ken op YouTube
Am­ster­dam Onze Lieve Vrouwe­kerk
Am­ster­dam-Noord Nieuwe Au­gus­ti­nus
Heer­hu­go­waard Dio­ny­sius­paro­chie
Heiloo Onze Lieve Vrouw ter Nood
Hilversum Vitus­kerk
Hoofd­dorp Joannes de Doper

Alternatieve uitzen­dingen

Behalve via YouTube zijn er nog legio andere moge­lijk­he­den om live video uit te zen­den. Bij­voor­beeld de zusters Karme­lie­tes­sen van Vo­ge­len­zang zen­den elke door­de­weekse avond de aanbid­ding en Vespers uit via Tiktok en bereiken daar­mee een jong publiek! Verder is het ook moge­lijk om gebruik te maken van Facebook, zoom en Instagram of via de speciale web­si­te voor het uitzen­den van vie­rin­gen Kerk­dienstge­mist.nl (video of alleen audio).

Door de corona­maat­re­ge­len ont­dek­ken pa­ro­chies vele nieuwe wegen om te evan­ge­li­se­ren en bruist het van de mooie ini­tia­tie­ven.