Conferentie Missionaire Parochie uitgesteld

In verband met het coronavirus

gepubliceerd: dinsdag, 10 maart 2020

De con­fe­ren­tie ‘De Missio­naire pa­ro­chie - Als God renoveert’ wordt uit­ge­steld. Dit heeft de organi­sa­tie van de con­fe­ren­tie besloten om het risico op ver­dere versprei­ding van het corona­vi­rus (COVID-19) te beperken. Op de con­fe­ren­tie wer­den duizend bezoekers verwacht.

Zware beslis­sing

De organi­sa­tie betreurt de beslis­sing maar wil dat deel­ne­mers onbe­zorgd aan de con­fe­ren­tie kunnen deel­ne­men. Woord­voer­der Marc de Koning: “De the­ma­tiek van de con­fe­ren­tie leeft enorm in de kerk. De tickets waren begin dit jaar al uit­ver­kocht. Uit heel Neder­land en Vlaan­de­ren stroom­den de aanmel­dingen binnen. Dan valt zo’n beslis­sing zwaar.” Wanneer de con­fe­ren­tie zal wor­den in­ge­haald, wordt op korte termijn dui­de­lijk. De Koning: “De adviezen van het RIVM en de actuele beleidslijn van de Vei­lig­heids­regio zijn lei­dend. Ook zijn we in overleg met onze partners, leveranciers en sprekers.”

James Mallon

De Canadese pries­ter James Mallon, auteur van de inter­na­tio­nale bestseller ‘Divine Renovation’ (‘Als God renoveert’) stond als hoofd­spre­ker geboekt. Ook zijn team onder­vindt de gevolgen van het corona­vi­rus. Een soortge­lijke con­fe­ren­tie in Halifax die in juni 2020 gepland stond, wordt voorlopig ook uit­ge­steld.

Meer in­for­ma­tie