Vasten - Trendy én traditie

Nieuwe SamenKerk is uit

gepubliceerd: donderdag, 6 februari 2020

SamenKerk Trendy én traditieVanaf komend weekend ligt weer een nieuw nummer van het bisdom­blad SamenKerk over de Veer­tig­da­gen­tijd in de paro­chie­kerken om mee te nemen. Of lees ’m op deze web­si­te.

In deze editie

In dit nummer onder andere:

• Vasten is trendy én tra­di­tio­neel en wat heeft de Bis­schop­pe­lijke Vas­ten­ac­tie basis­scho­len te bie­den.

• 13 maart 2020 is het 675 jaar gele­den dat er zich een mirakel vol­trok in de (hui­dige) Kalver­straat mid­den in Am­ster­dam. In deze SamenKerk veel aan­dacht hier­voor: de bis­schop in zijn bijdrage, een inter­view met Maarten en Marijke Elsen­burg (hun opa stond in 1881 aan de wieg van de Stille Omgang) en de column van Leo Fijen over het geloofs­ge­sprek met de voor­zit­ter van het Gezel­schap Stille Omgang.

• Dit jaar is er een nieuwe serie over onze ge­loofs­be­lij­de­nis vanuit oecu­me­nisch per­spec­tief: Wij geloven!

• De kerkengek neemt ons mee naar het Westfrieze Tui­tjen­horn en in de rubriek “Wat ik doe…” staan een dirigent en vrij­wil­li­ger van een tuinploeg centraal.

Lees hem online