Wereldjongerendag

Palmzondag 14 april - 11.00 uur - Heemskerk

gepubliceerd: donderdag, 7 maart 2019

Het Jon­ge­ren­plat­form nodigt alle jon­ge­ren tussen de 16 en 30 jaar uit voor de Wereld­jon­ge­renDAG op palm­zon­dag 14 april 2019 in Heems­kerk. Het thema is deze keer ‘Available for him/her’.

Mis­schien ben je er al uit, weet je al jaren dat je wilt trouwen, dat je kin­de­ren wilt krijgen, weet je al precies hoe jouw trouwjurk er uit gaat zien of welke namen je jouw kin­de­ren wilt geven. Het lijkt zo normaal om te gaan trouwen, maar ook het huwe­lijk is een roe­ping. Zoals God jonge mannen en jonge vrouwen roept voor het pries­ter­schap en het reli­gi­eus leven, zo roept God ook jonge mannen en jonge vrouwen voor het huwe­lijk. Benieuwd hoe dat gaat, wat de roe­ping van het huwe­lijk inhoudt? Kom zon­dag 14 april naar de wereld­jon­ge­ren­dag!

Pro­gram­ma

We beginnen de dag met de Palm­zon­dag­vie­ring in de Maria­kerk te Heems­kerk waarin Mgr. Hendriks zal voor­gaan. Na een lunch ver­tellen een ouder en een jon­ger echtpaar hoe zij de roe­ping tot het huwe­lijk hebben gevon­den en hoe ze de roe­ping van het huwe­lijk beleven. Later op de mid­dag volgt er een keuze­pro­gramma met moge­lijk­he­den tot een ver­die­pende, actieve en in­ter­ac­tie­ve work­shop. Na­tuur­lijk sluiten we de dag af met een lekkere borrel.

wie: 16-30 jaar
wat: Wereld­jon­ge­ren­dag Available for him/her