Paasnummer SamenKerk is uit

gepubliceerd: donderdag, 29 maart 2018

Samenkerk - editie April 2018Vanaf komend weekend ligt het paas­num­mer van SamenKerk in uw paro­chie­kerk. Neem een exemplaar mee, of lees hem op deze web­si­te.

In dit nummer onder andere

Wat is de diepere bete­ke­nis en ver­bon­den­heid tussen het Joodse Pesach en het chris­te­lijke Pasen? Met beide feesten wordt gevierd dat ‘God voorbij gaat...’.

Dit jaar is The Passion in Am­ster­dam-Zuidoost. Donder­dag 29 maart zullen tien­dui­zen­den het eve­ne­ment in de Bijlmer meemaken en miljoenen via de tele­vi­sie. SamenKerk sprak met Karin en Iris, die res­pec­tie­ve­lijk in Gouda (2011) en in de Bijlmer (2018) meehelpen het grote, verlichte kruis door de straten te dragen. Lees over hun motivatie en erva­ringen.

De kerkengek bezocht de Sint-Marcus­kerk van Hens­broek, waar begin mei voor het laatst wordt gevierd. En nu we toch in West-Friesland zijn, lees ook over de 45e editie van de 40MM, een sponsorwandel­tocht door de dorpen Venhuizen, Hem, Wijdenes, Oosterleek en Schellinkhout op zater­dag 12 mei.

In een mooi artikel komen de diakens Randy Simileer en Wim Balk van de regio Hilversum en de KAN-pa­ro­chies aan bod. Beide diakens genieten van pa­ro­chi­anen die in hun geloofs­ge­meen­schap de kar trekken.

En na­tuur­lijk het Woord van de Bis­schop!

Lees hem online