Eerbetoon aan prof. G. van Wissen

Inspirerende jubileumbijeenkomst

gepubliceerd: zondag, 2 december 2018

CSLK Bundel - De grondslag van de Katholieke Sociale LeerDe jubileum­bij­een­komst bracht een eerbe­toon aan prof. dr. Gerard van Wissen, de eerste voor­zit­ter van het Centrum. De nieuwe bundel geti­teld ‘De grond­slag van de Katho­lie­ke Sociaal Leer’, is een postume bijdrage van prof. dr. Gerard van Wissen (overle­den in 2014).

Deze 140 pagina’s dikke bijdrage bevat een inlei­ding op het katho­liek sociaal denken, de aard en de indeling van de Katho­lie­ke Sociale Leer, diens bronnen (geloof en rede), de natuurwet en het natuur­recht. Met meer dan 200 voetnoten is dit wederom een gedegen werk­stuk van Gerard van Wissen.

Tevens bevat de bundel van zijn hand een door hem ver­zorgde lezing over de ‘Oorsprong en ont­wik­ke­ling van de Sociale Leer van de Kerk’. Dit was de inlei­ding die hij op 24 januari 2008 in Antwerpen hield bij gelegen­heid van het ver­schij­nen van de Neder­landse vertaling van het Com­pen­dium van de Sociale Leer van de Kerk. Om compleet te zijn is, in een bijlage door diaken Philip Weijers, een over­zicht gegeven van de ‘Structuur­be­gin­selen van de Katho­lie­ke Sociale Leer’.

Inhoudsopgave bundel

• Oorsprong en ont­wik­ke­ling van de sociale leer van de kerk
  • De grond­slag van de Katho­lie­ke Sociale Leer
    • Inlei­ding
    • Het katho­liek sociaal denken
    • Aard en indeling Katho­lie­ke Sociale Leer
    • Bronnen: geloof en rede
    • Natuurwet en natuur­recht
  • Bijlage: Structuur­be­gin­selen Katho­lie­ke Sociale Leer

Be­stel­lingen kunnen wor­den opge­ge­ven via email: info@cslk.nl, vermeld daarbij ‘Jubileumbundel’ én uw post­a­dres. De prijs van de bundel is € 9,95; de verzend­kos­ten zijn € 3,32. Betaling vooruit, als bevesti­ging van uw be­stel­ling, op IBAN bankreke­ning-nummer: NL89 INGB 0004 9863 52 t.n.v. Centrum voor de Sociale Leer van de Kerk (CSLK), Vo­ge­len­zang, o.v.v. de naam van de bundel. Zodra uw betaling ont­van­gen is, wordt uw be­stel­ling verstuurd naar het in de email opge­ge­ven post­a­dres.