Wandeldag in ons bisdom

Zaterdag 12 mei

gepubliceerd: maandag, 7 mei 2018

Zater­dag 12 mei 2018 is bij uitstek een wan­del­dag in ons bisdom. En u bent van harte uit­ge­no­digd mee te wan­de­len bij twee initia­tieven in West-Friesland. De bis­schop bidt voor mooi wandelweer en zal uiter­aard een worst bezorgen bij de zusters Clarissen.

45e editie 40MM

De 40MM - 40.000 meter mars - is een sponsor­wandel­tocht door de dorpen Venhuizen, Hem, Wijdenes, Oosterleek en Schellinkhout. Vorig jaar liepen zo’n 1.200 wande­laars, van jong tot oud, een bedrag van ruim 90.000 euro bij elkaar. Dit wordt in het geheel besteed aan de ongeveer 140 projecten in min­der ont­wik­kelde lan­den.

Wie­rin­gen

De pa­ro­chie Wie­rin­gen or­ga­ni­seert een wandel­dag, een pelgrims­dag langs de ver­schil­lende kerken van Wie­rin­gen die speciaal voor deze dag hun deuren hebben geopend. De routes zijn 5, 10, 15 of 20 kilo­me­ter lang en tussen 8.00 uur en 10.00 uur kan ver­trok­ken wor­den bij de RK-kerken in Hip­po­ly­tus­hoef, Westerland of Oosterland.