woensdag, 24 april 2024

Zondag voor de Oosterse Kerken

De kleine christelijke gemeenschap in Gaza staat zwaar onder druk en moet leven met oorlog en geweld. Daarbij levert ze een indrukwekkend getuigenis van hoop en vredelievendheid, zoals bijvoorbeeld bleek op Paaszondag.

woensdag, 24 april 2024

Hemelvaart en met Pinksteren

Wat vieren we eigenlijk met Hemelvaart en Pinksteren? Kennis over deze christelijke feesten is lang niet meer algemeen bekend en voor velen betekent het niet veel meer dan een paar vrije dagen in mei.

maandag, 22 april 2024

Mgr. Mutsaerts over Week van het Gezin

In de week van zater­dag 11 mei tot en met vrij­dag 17 mei vindt in Nederland voor de tweede keer de Week van het Gezin plaats. Een gezins­dag in Maduro­dam op zater­dag 11 mei vormt de fees­te­lij­ke aftrap van deze Week van het Gezin, die als thema heeft mee­ge­kre­gen Goed Gezi(e)n. Mgr. Mutsaerts, voor de Nederlandse Bisschoppenconferentie contactpersoon voor Huwelijk en Gezin, beveelt aandacht voor het gezin van harte aan.

zaterdag, 20 april 2024

Bavodag

De Bavodag komt er weer aan! Alle tieners en vormelingen zijn welkom op zaterdag 22 juni in de Bavokathedraal te Haarlem. Samen de torens beklimmen, workshops doen over Carlo Acutis en samen de H.Mis vieren met Mgr. Hendriks.

donderdag, 18 april 2024

Orgelconcertserie Willibrordusorgel Bavokathedraal

Ook in 2024 wordt weer een orgelconcertserie georganiseerd op het Willirbrordusorgel in de Kathedrale Basiliek van Sint Bavo te Haarlem. Elke zaterdagmiddag om 16.00 uur bent u welkom in de kathedraal met uitzondering van de concerten op zondagmiddagen 23 juni en 14 juli.

maandag, 15 april 2024

Gebedsdag Vrouwe van alle Volkeren

De gebedsdag ter ere van de Vrouwe van alle Volkeren wordt op zaterdag 8 juni 2024 vanaf 11.00 uur gehouden op het Heiligdom van Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo.

zaterdag, 13 april 2024

Familiezondag

De ‘Familiezondag’ is inmiddels een begrip in ons bisdom. Op acht locaties in ons bisdom staan bijeenkomsten gepland voor het hele gezin waarbij pret, geloofsverdieping en onderling contact tussen katholieke gezinnen centraal staan.

donderdag, 11 april 2024

Pausboodschap Roepingenzondag

Op zondag 21 april is het Roepingenzondag. Deze vierde zondag van Pasen, waarop traditiegetrouw een gedeelte van het Evangelie over de goede Herder wordt gelezen, is sinds 1963 de Wereldgebedsdag voor roepingen.

woensdag, 10 april 2024

Studiedag - De toekomst start ... thuis

Een betere toekomst, dat wil iedereen, maar waar begin je? Een stabiele samenleving waarin iedere mens kan floreren, begint bij het investeren in gezonde en stabiele gezinnen. Kardinaal W. Eijk is op maandag 22 april een van de sprekers tijdens de studiemiddag ‘De toekomst start ... thuis’ waar wordt ingezoomd op gezinsbeleid en de rol van het gezin voor de samenleving.

woensdag, 10 april 2024

Katholiekleven-video: Lourdes in Heiloo

Van 5 t/m 9 april was Bernadette in Heiloo, dat ook wel ‘het Lourdes van het noorden’ wordt genoemd. De reliek van Bernadette raakt mensen, vertelt Jeroen de Wit, rector van het heiligdom van Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo. “Ik vertrouw echt dat God zijn kracht zal tonen in het leven van deze mensen.”