Vier Pinksteren!

gepubliceerd: donderdag, 26 mei 2022

Vier Pinksteren!Met Pink­ste­ren viert de Kerk de vol­tooi­ing van Pasen door de uitstor­ting van de Heilige Geest over de apos­te­len. ‘Pink­ste­ren’ komt van het Griekse pentèkostè, dat ‘­vijf­tigste’ betekent. Het is de laatste dag van de Paas­tijd, die begint op Paas­zon­dag.

De Rooms-Katho­lie­ke Kerk nodigt u van harte uit om de Paas­tijd en Pink­ste­ren te vieren. Ga via zoek­paro­chie naar de web­si­te van uw eigen pa­ro­chie om te kijken of u gedurende deze periode bij een van de vie­rin­gen kunt zijn. U vindt op deze site han­dige links en downloads die u helpen om de Paas­tijd en Pink­ste­ren met uw pa­ro­chie maar ook thuis te kunnen vieren.

Bij­voor­beeld door met het eigen gezin of een groep de Pinksterchallenge van bisdom ’s-Hertogenboch te spelen. Wijs een spel­lei­der aan en ga van start.

Veel plezier, vier Pink­ste­ren!

Vier Pinksteren!