Netwerkbijeenkomst - Weerstand

Zondag 8 november - 17.00 uur - Online of Heemskerk

gepubliceerd: dinsdag, 20 oktober 2020

Jong Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam or­ga­ni­seert op zon­dag 8 no­vem­ber 2020 weer een net­werk­bij­een­komst voor jon­ge­ren­wer­kers. Zowel online als fysiek in Heems­kerk kan wor­den deel­ge­no­men.

Wanneer we ons inzetten voor het goede, kan dat wel eens wat weerstand oproepen. En inzetten voor het goede dat doen jullie als jon­ge­ren­wer­kers en pries­ters allemaal. Daar zijn we super blij mee! We begrijpen dat daar af en toe ook behoefte is aan wat steun van anderen en wat spar­rings­moge­lijk­heden.

Weerstand

In het tiener- en jon­ge­ren­werk kun je je wel eens niet gesteund voelen of soms zelfs tegen­ge­werkt. Mensen die er andere opvat­tingen op na hou­den, de situatie die niet altijd meehelpt of gees­te­lij­ke tegen­wer­king. Hoe ga je om met mensen die anders denken dan jij? Hoe houd jij je staande als je mis­schien wel de handdoek in de ring wil gooien? Hoe houd je je focus op het goede? Daar willen we samen over denken en praten met elkaar onder be­ge­lei­ding van Robert van Aken.

Focus

De focus van het tiener- en jon­ge­ren­werk kan nog wel eens verschuiven of troebel wor­den. Met jouw werk wil je mensen naar God lei­den. Je wilt Hem centraal stellen met veel of weinig woor­den. Na een ge­za­men­lijke maal­tijd luis­te­ren we naar Alpha Neder­land. Hoe leid je tieners/jon­ge­ren naar Jezus? En hoe houd je de dialoog vrij? Frank Jansons (alpha katho­liek) komt spreken over wie is Jezus voor jou en wat kan alpha betekenen voor jouw jon­ge­ren­groep.

Netwerken en de beper­kingen

De bij­een­komst is bedoeld om naast inhou­de­lijk gevoed te wor­den ook vooral met elkaar te praten en te sparren. In deze bij­zon­dere tij­den is net­werken erg las­tig reke­ning hou­dend met de beper­kingen. Beide sprekers zullen online een bijdrage doen en het pro­gram­ma is ook geheel online te volgen. Mocht er animo zijn om fysiek bij elkaar te komen, dan is dat moge­lijk in de Maria­kerk te Heems­kerk. Tijdens de zoomsessie gaan we in breakoutrooms uiteen om in kleinere groepen te kunnen spreken en elkaar van advies te voor­zien. Tijdens de maal­tijd blijft de sessie geopend om in een grote of kleinere groepen te praten.

Pro­gram­ma

17.00 uur Ontvangst en welkom
17.15 uur Robert van Aken over weerstand in het werk­veld
18.00 uur Erva­ringen delen/oefenen