Update verdeling referentschappen

gepubliceerd: zaterdag, 25 januari 2020

De leden van Neder­landse Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie hebben namens de con­fe­ren­tie allen een refe­rent­schap. Dit refe­rent­schap behelst een bepaalde beleids­sec­tor waar­van de portefeuilleh­ou­der het beleid van de Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie in die sector voor­be­reidt. Ook on­der­houdt hij de contacten met personen en organi­sa­ties die op het be­tref­fen­de beleids­ter­rein werk­zaam zijn.

Na het afscheid van Mgr. Wiertz en Mgr. Hurkmans en de komst van mgr. Van den Hout en mgr. Smeets zijn de refe­rent­schappen opnieuw be­spro­ken en waar nodig herver­deeld.

Wijzi­gingen

• Mgr. Van den Hout is per 14 mei 2019 referent Missie- en Ont­wik­ke­lingssamen­wer­king
  • Mgr. Woorts is per 1 sep­tem­ber 2019 referent voor de Interreli­gi­euze Dialoog
  • De Per­ma­nente Raad (Mgr. Van den Hende, Mgr. Liesen en Mgr. De Korte) heeft per 1 januari 2019 het refe­rent­schap Com­mu­ni­ca­tie en Media op zich geno­men