Tevens verjaardag pastoor Quadvlieg

foto: Arnold van Bakel
foto: Arnold van Bakel
O.L. Vrouw Hemelvaartkerk Heemstede 90 jaar

Op zon­dag 9 juli 2017 werd het 90-jarige bestaan gevierd van de O.L. Vrouw Hemel­vaart­kerk te Heestede. Mgr. Punt ging in deze fees­te­lij­ke vie­ring voor en fe­li­ci­teerde de ge­meen­schap niet alleen met dit jubileum, maar ook met de ver­jaar­dag van pastoor Quadvlieg die op 9 juli jarig was.

De vie­ring werd muzikaal fees­te­lijk opge­luis­terd door het Pa­ro­chieel Dames en Heren­koor en door jon­ge­ren­koor Rejoyce.

In de homilie ging de bis­schop in op de ge­schie­de­nis van de pa­ro­chie en het rijke Roomse leven dat ook in Heem­ste­de volop aanwe­zig was. Er werd ‘katho­liek’ gevoetbald, gezeild, de scou­ting was katho­liek en uiter­aard ook de ver­schil­lende scholen die de pa­ro­chie rijk was.

De tijd is nu anders, de ge­meen­schap is kleiner, maar velen zoeken de weg naar geloof en uit­ein­delijk ook weer de kerk. De bis­schop riep op als ge­meen­schap niet gesloten te blijven in de eigen sfeer, maar open te blijven staan voor hen die zoekende zijn.

De dag werd voort­ge­zet in de tuin van de pastorie waar velen de gelegen­heid namen om elkaar te fe­li­ci­te­ren met het jubileum en de pastoor met zijn ver­jaar­dag.