Uitnodiging voor priesterwijding

gepubliceerd: woensdag, 21 juni 2017
foto: Wim Koopman
De wijdelingen vlak voor hun diakenwijding in november 2016

De diakens Anton Goos en Teun Warnaar zijn naar Abdij Sint-Bene­dic­tus­berg (Mamelis) in Vaals afgereisd om zich met een stille retraite voor te berei­den op hun pries­ter­wij­ding op zater­dag 24 juni in de Ka­the­drale Basiliek van Sint Bavo te Haar­lem. Deo volente zullen zij tot pries­ter wor­den gewijd tij­dens de Eucha­ris­tie­vie­ring om 10.30 uur.

Maan­dag 3 ok­to­ber 2016 hebben de se­mi­na­risten hun eed van trouw en ge­loofs­be­lij­de­nis afgelegd tegen­over mgr. dr. J.W.M. Hendriks, de hulp­bis­schop van Haar­lem-Am­ster­dam en op 12 no­vem­ber 2016 volgde hun diaken­wij­ding. Klik hier voor de foto­se­rie van de diaken­wij­ding.

De beide nieuwe diakens hebben hun oplei­ding aan het groot­semi­na­rie van het bisdom gehad en doen hun pas­to­raal jaar in Volen­dam (Anton Goos) en Heems­kerk (Teun Warnaar). Beiden hebben erva­ring opgedaan met het werken met de armen: Teun in een con­gre­ga­tie van broe­ders van Moeder Teresa, Anton in Rotter­dam in de Paulus­kerk.

Wij vragen u te bid­den voor onze wij­de­lin­gen en de andere jonge pries­ters die deze maand zijn gewijd in de andere Neder­landse bis­dom­men.