Grootse Wereldjongerendag

Palmzondag 9 april • 10.00 uur • Wieringerwerf

gepubliceerd: vrijdag, 31 maart 2017

Volgende week zon­dag komen de jon­ge­ren in de katho­lie­ke kerk samen en vieren ze de Wereld­jon­ge­ren­dag. Bisdom Haar­lem-Amster­dam viert deze dag dit jaar in Wie­rin­ger­werf. De WJDag vindt nu voor de 32ste keer plaats en is door Paus Johannes Paulus II in het leven ge­roe­pen om de jon­ge­ren een dui­de­lijke plaats in de kerk te geven. Het jon­ge­ren­plat­form heeft de dag voor­be­reid en nodigt alle jon­ge­ren uit om mee te vieren.

Holy games

Er wordt groot spel geor­ga­ni­seerd in Wierin­ger­werf waarin je onder andere leert over onze grote voor­beel­den, de heiligen! De Heiligen lopen die dag rond door Wierin­ger­werf en dagen jou uit om de actieve uit­dagingen aan te gaan. Uiter­aard gaat het hierbij om veel plezier en een hoop competitie, maar er valt ook een bij­zon­dere prijs te winnen.

Herman van Veelen - Jeannette Noelhuis

Na een inter­na­tio­nale zwerf­tocht langs woon­ge­meen­schappen in Los Angeles, Londen en Enschede is Herman geland in het Jeannette Noëlhuis te Am­ster­dam. Het Noëlhuis is een leef­ge­meen­schap waar gelo­vi­gen samenwonen met vluch­te­lingen. Zijn werk valt nog het best te om­schrij­ven als activist-muzi­kant-hulp­ver­le­ner. De ge­meen­schap waar hij nu woont zorgt in kleine dingen voor een grote ver­an­de­ring in het leven van mensen, die tussen wal en schip invallen in onze samen­le­ving. Herman ver­telt zijn verhaal, maakt muziek en stelt je voor een uit­daging.

De leden van het Jeannette Noëlhuis voelen zich meer lid van het Ko­nink­rijk Gods dan het Ko­nink­rijk der Neder­lan­den. Wat een grootse gedachte! Benieuwd wat jij over dit Ko­nink­rijk Gods kan leren en hoe jij ook deel uit kan maken van dit Ko­nink­rijk? Kom ook en mis het niet!

Pro­gram­ma

10.00 uur Heilige Mis
11.30 uur Lunch
12.15 uur Holy games