Nederlandse en Vlaamse bisschoppen te gast in Roermond

gepubliceerd: woensdag, 11 mei 2016

De Vlaamse en de Neder­landse bis­schop­pen waren woens­dag 11 mei 2016 te gast in Roermond. Een of twee keer per jaar ont­moe­ten de bis­schop­pen uit het Neder­landse taal­ge­bied elkaar om in­for­ma­tie en erva­ringen uit te wisselen.

De ge­za­men­lijke bis­schop­pen­ver­ga­de­ring vindt steeds in een ander bisdom plaats. Deze keer was Mgr. Wiertz in Roermond de gastheer. Vlak voor de lunch gingen de bis­schop­pen even op de foto in de tuin van het bis­schops­huis. Overigens was zowel van Vlaamse als Neder­landse zijde de groep niet helemaal compleet.

Nederlandse en Vlaamse bisschoppen te gast in Roermond

Vlnr: mgr Jan Hendriks (hulp­bis­schop van Haar­lem-Am­ster­dam), mgr. Ted Hoogen­boom (hulp­bis­schop van Utrecht), mgr. Herman Woorts (hulp­bis­schop van Utrecht), mgr. Hans van den Hende (bis­schop van Rotter­dam), mgr. Rob Mutsaerts (hulp­bis­schop van Den Bosch), mgr. Frans Wiertz (bis­schop van Roermond), mgr. Leon Lemmens (hulp­bis­schop Mechelen-Brussel), kar­di­naal Wim Eijk (aarts­bis­schop van Utrecht), mgr. Jos Punt (bis­schop van Haar­lem-Am­ster­dam), mgr. Jozef de Kesel (aarts­bis­schop van Mechelen-Brussel), mgr. Gerard de Korte (bis­schop van Gro­nin­gen-Leeu­war­den / bis­schop-elect van Den Bosch), mgr. Luc van Looy (bis­schop van Gent), pater Tommy Scholtes (perschef van de Belgische Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie), mgr. Patrick Hoogmartens (bis­schop van Hasselt), mgr. Herman Cosijns (se­cre­ta­ris-generaal van de Belgische Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie), mgr. Everard de Jong (hulp­bis­schop van Roermond).

(bron: www.bisdom-roermond.nl)