Wedstrijd voor beste ontwerp Kerkbalans folder

Voor de actie Kerkbalans 2016

gepubliceerd: vrijdag, 10 juli 2015

De organi­sa­tie van de actie Kerk­ba­lans, waarin vijf kerk­ge­noot­schappen samen­wer­ken om een jaar­lijkse bijdrage van hun leden te vragen, schrijft dit jaar een wedstrijd uit. Ze gaat op zoek naar het fol­der­ont­werp dat het beste in de eigen plaat­se­lijke kerk de actie Kerk­ba­lans kan promoten.

Plaat­se­lijke kerken kunnen meedoen door hun ontwerp voor 15 no­vem­ber 2015 in te dienen. Alle ontwerpen wor­den be­oor­deeld door een jury en de drie beste inzen­ders ont­van­gen een geld­be­drag voor het laten drukken van hun fol­der!

Herken­baar

Eigen ontwerp Kerkbalans folder‘Steeds meer kerken kiezen er voor om een eigen fol­der te maken. De tekst wordt toegespitst op de lokale situatie en er wordt gebruik gemaakt van foto’s die voor de kerk­le­den herken­baar zijn’, aldus het Campagne­team van Kerk­ba­lans. ‘Dit is een po­si­tie­ve ont­wik­ke­ling want in­for­ma­tie over de situatie van de eigen kerk spreekt leden aan en sti­mu­leert om te geven, bij­voor­beeld voor een bepaald lokaal project.’

Voor Kerk­ba­lans 2015 heeft het lan­de­lijke Campagne­team diverse mooie fol­ders voorbij zien komen en daardoor ontstond het idee plaat­se­lijke creativi­teit te sti­mu­leren door een wedstrijd uit te schrijven. ‘Door creatieve mensen op het gebied van tekst en vorm­ge­ving bij de voor­be­rei­ding te betrekken, ontstaan er in­spi­re­rende fol­ders die van­wege hun lokale insteek de aan­dacht van de ont­van­gers goed weten te pakken’, aldus het Campagne­team.

Hoe kan een lokale kerk meedoen?

De uit­daging is om voor de eigen lokale kerk een fol­der te ontwerpen die mee kan dingen naar de top 3 van beste fol­ders. De win­naar krijgt een bedrag be­schik­baar van € 2000,- om het eigen fol­der­ont­werp te laten drukken. Voor de tweede prijs is een bedrag van € 1000,- be­schik­baar en de nummer drie krijgt € 500,- te beste­den aan de reali­sa­tie van zijn ontwerp.

Alle ontwerpen wor­den be­oor­deeld door een des­kun­dige jury op vorm, tekst, originali­teit maar ook afstem­ming van doel en doel­groep.

De winnende fol­der zal wor­den ge­pre­sen­teerd via de Kerk­ba­lans­web­site ter in­spi­ra­tie voor andere lokale kerken en de win­naars wor­den bovendien uit­ge­no­digd voor de campagnestart van 2016 waar de Kerk­ba­lans­cam­pagne voor dat jaar wordt ge­pre­sen­teerd.

Lokale kerken van de vijf deel­ne­mende kerk­ge­noot­schappen kunnen hun ontwerp voor 15 no­vem­ber 2015 inzen­den per e-mail onder vermel­ding van ‘Wedstrijd beste fol­der Kerk­ba­lans 2016’.