Gewelventocht

Prachtig gerestaureerde koepel weer voor publiek open

gepubliceerd: donderdag, 23 april 2015

Op de zon­dag 3 mei wor­den de gewelven, de prach­tig gerestaureerde koepel en de torens van de St. Bavo Ka­the­draal aan de Leidse­vaart voor publiek geopend.

GewelventochtDe spannende tocht over krakende plankieren, door spelonken en langs de vele wen­tel­trappen, brengt de bezoeker op verborgen plekken in deze prach­tige ka­the­drale basiliek. De overgangen van kleine gangen naar verbluffende uit­zichten (zowel binnen als buiten de kerk) zijn spectaculair. Als de bezoeker uit­ein­delijk bij de klokken in de torens is aange­ko­men, kan er genoten wor­den van een fan­tas­tisch uit­zicht over Haar­lem en verre omstreken.

Tijdens de gewelven­tocht zullen ervaren en en­thou­siaste gidsen U ver­ge­zel­len op een ontdek­kings­reis langs ruim 115 jaar Haar­lemse historie, ker­ke­lijke bouw­kunst en reli­gi­euze symboliek. Er wordt ruime aan­dacht besteed aan de re­sul­taten van de res­tau­ra­tie van de afgelopen jaren. Kortom een bezoek meer dan waard!

• Toegang via de zijdeur in de tuin aan het Emma­plein
  • De kaartverkoop in de kerk begint om 13.00 uur
  • De gewelven­tochten beginnen om 13:30 uur
  • De laatste beklim­ming start om 15:00 uur
  • De tijdsduur van de tocht is ongeveer an­der­half uur
  • De entree­prijs bedraagt € 5 per persoon
  • Toegang alleen vanaf 12 jaar, kin­de­ren onder be­ge­lei­ding

NB: Kaartverkoop in de sacristie vanaf 13.00 uur, niet eer­der, en zolang er nog voldoende plaatsen zijn die dag. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.