500 aanmeldingen voor bisdombedevaart Rome

Aanmelden kan nog één week

gepubliceerd: vrijdag, 23 januari 2015

Er zijn op dit moment ruim 500 de­fi­ni­tieve aanmel­dingen voor de bisdom­bede­vaart van bisdom Haar­lem-Am­ster­dam naar Rome. Dit is inclusief 100 leden van het ka­the­drale koor. Deze pelgrimage or­ga­ni­seert het bisdom in samen­wer­king met reis­organi­sa­tie VNB in de mei­vakantie van 2015.

Voor de bus­reis (30 april t/m 9 mei 2015) zijn ruim 100 aanmel­dingen. Voor de vliegreis (2 t/m 7 mei 2015) zijn 300 deel­ne­mers geregistreerd. Onder de hon­der­den deel­ne­mers zijn 29 jon­ge­ren, 16 tieners en 24 kin­de­ren (exclusief het ka­the­drale koor). Aanmel­den voor de bede­vaart kan nog tot 1 februari a.s.

Romebedevaart 2015Bis­schop Punt nodigt jong en oud uit om mee te gaan met hem en hulp­bis­schop Hendriks op pelgrimage naar Rome: “Tijdens deze bede­vaart zullen wij de bij­zon­dere sfeer van de eeuwige stad samen ervaren. Wij zullen de Eucha­ris­tie vieren in de grote kerken en er zal een au­diën­tie zijn met de paus. Na­tuur­lijk zullen wij ook genieten van al het schoon wat Rome ons biedt én van de Ita­li­aanse gast­vrij­heid.”

Wereld­kerk

Op het pro­gram­ma staan meer­dere hoogte­punten van deze bij­zon­dere stad en van de wereld­kerk. Onder andere een stads­wan­de­ling door het oude Rome en drie eucha­ris­tie­vie­ringen in drie grote kerken in Rome (St. Pieter, Il Gesù, St. Paulus buiten de Muren). Het ka­the­drale koor en een speciaal gevormd pelgrims­koor onder­steunen deze vie­rin­gen muzikaal. Ook is er gebeds­vie­ring (St. Jan van Lateranen), waarbij tieners en jon­ge­ren de muziek zullen ver­zorgen. Er zal op speciale wijze stil gestaan wor­den bij 70 jaar doden­her­den­king op 4 mei. Op drie dag­de­len zijn er de zoge­naamde pro­gram­ma sug­ges­ties, waarbij men op eigen gelegen­heid of samen met de pa­ro­chie of regio e.e.a. kan bezoeken. Ook bisdom/VNB bie­den dan een aantal pro­gram­ma sug­ges­ties aan.

Speciale doel­groepen

Voor tieners (14 t/m 17 jaar) is er een apart pro­gram­ma. Ze slapen op een eigen locatie in Rome en hebben een eigen pro­gram­ma. Op een aantal momenten haken ze aan bij het vol­was­se­nen­pro­gram­ma van de bede­vaart. Jon­ge­ren (18 t/m 30 jaar) en ge­zin­nen met kin­de­ren t/m 13 jaar sluiten samen met hun ouders aan bij de grote groep, maar hebben af en toe hun eigen pro­gram­ma­mo­menten. Groepen wor­den zo veel moge­lijk op regio inge­deeld (groep van ca. 35-40 personen).

Inschrijven voor de reis tot 1 februari a.s.

Kijk voor meer in­for­ma­tie over de bede­vaart op:

Inschrijven voor de reis kan tot 1 februari 2015 via reis­orga­ni­sa­tie VNB.

De kosten voor de 10-daagse bus­reis zijn € 999 en voor de 6-daagse vliegreis € 839. Voor kin­de­ren, tieners en jon­ge­ren stu­de­rend t/m 25 jaar is er een speciale kor­tings­rege­ling (moge­lijk gemaakt door VNB, het bisdom en de pa­ro­chie). Zij betalen € 485 voor de bus­reis en € 325 voor de vliegreis.

Het is be­lang­rijk dat u goed ter been bent: een pro­gram­ma in Rome betekent veel lopen.

Ná 1 februari is in­schrij­ving op aan­vraag moge­lijk. Het is alleen niet zeker of dan het hui­dige tarief voor de reis gegaran­deerd kan wor­den.