Nationale Militaire Requiemviering

Zaterdag 8 november 2014 om 11.00 uur in Best

gepubliceerd: woensdag, 8 oktober 2014

Het is binnen onze samen­le­ving een goede traditie om regel­ma­tig onze over­le­de­nen te her­denken. De behoefte om te her­denken bestaat ook bij de nabe­staan­den van overle­den bur­gers en mili­tai­ren van het defensie­personeel. Het Natio­naal Katho­liek Thuisfront en de Dienst Rooms Katho­lie­ke Gees­te­lij­ke Ver­zor­ging bij de Krijgs­macht or­ga­ni­se­ren daarom op de eerste zater­dag na Aller­zie­len de Natio­nale Requiem­vie­ring.

Uitnodiging voor de Nationale Militaire RequiemvieringDit jaar is deze her­den­kings­dienst op zater­dag 8 no­vem­ber 2014 in de Sint-Odulphus­kerk aan de Hoofd­straat 35, te Best. De eucha­ris­tie­vie­ring begint om 11.00 uur.

Voor­gan­gers

• Krijgs­macht Bis­schop Mgr. dr. J.M.  Punt, hoofd­cele­brant,
  • Vica­ris-Generaal Mgr. A.J.J. Wool­derink, con­cele­brant en
  • Hoofdkrijgs­mach­taal­moe­ze­nier J.J.M. Post, diaken.

Muzikaal opge­luis­terd

Muzikale mede­wer­king wordt verleend door het koper­kwintet van de fanfare “Bere­den Wapens” uit Vught en het koor van de Ka­the­drale Basiliek Sint-Bavo te Haar­lem o.l.v. Sanne Nieuwen­huijsen. Het orgel wordt bespeeld door dr. Ton van Eck, titulair-organist van de Ka­the­drale Basiliek Sint-Bavo in Haar­lem.

Er zijn vertegen­woor­digers van diverse organi­sa­ties van binnen en buiten de krijgs­macht uit­ge­no­digd.

Herden­kings­cere­mo­nie

Aan het einde van de eucha­ris­tie­vie­ring wordt in een her­den­kings­ceremonie, de naam van de dier­ba­re over­le­de­ne genoemd en een lichtje ontstoken. Daarna zal de hoogste militair in rang, aanwe­zig in de kerk, een krans leggen ter nagedach­tenis aan alle over­le­de­nen.

Receptie

Na afloop van de her­den­king, zo rond 12.15 uur, nodigen wij nabe­staan­den uit voor een samen­zijn in het naast de kerk gelegen zalen­centrum ‘Prinsenhof’. Onder het genot van een kopje koffie en een broodje is er gelegen­heid om nog wat na te praten.

Meer in­for­ma­tie