Diaconale Excursie ActiefTalent Purmerend

Woensdagavond 10 september 2014

gepubliceerd: maandag, 30 juni 2014

De Dienst Dio­ce­sane Caritas van Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam or­ga­ni­seert in werk­jaar 2014-2015 een serie ac­ti­vi­teiten waar­on­der een excursie naar ActiefTalent in Purmerend op woens­dag­avond 10 sep­tem­ber.

ActiefTalentU maakt kennis met een organi­sa­tie die werkt met mensen die als gevolg van hun versla­vings­achter­grond aan de rand van de maat­schappij zijn komen te staan. Zij hebben er recht op om (weer) mee te doen. Deze mensen kunnen door een actieve levens­stijl hun herstel bevor­de­ren en daardoor met succes en tevre­den­heid meedoen in die maat­schap­pij.

De mede­werkers van de ActiefTalent staan dicht bij een groep mensen in nood die wij door­gaans niet leren kennen maar die wel steeds meer aan de poorten van onze kerk kloppen. Wie zijn die mensen, en wat kunnen wij als geloofs­gemeen­schappen voor elkaar betekenen?

Rond­lei­ding

Birgitt de Bruijn, coördinator van de locatie Purmerend leidt ons rond op de werk­plekken in de loods waar ActiefTalent gehuisvest is. Zij ver­teld, samen met enkele deel­ne­mers, hoe zij werken. Waarom zij dat zó doen en wat dat voor hen betekent. Daarna gaan we in gesprek onder lei­ding van diaken Jack Noë, pastor in Purmerend. Diaken Noë is vanuit de pa­ro­chie Purmerend weke­lijks bij ActiefTalent te vin­den. Hij ver­teld wat deze verbon­den­heid voor de caritas van de pa­ro­chie betekent.

Vele pa­ro­chies steunen het werk van stich­tingen en organi­saties die opkomen voor mensen die buiten­gesloten zijn. Hoe? Dat varieert. De verschil­lende erva­ringen gaan we met elkaar uitwisselen. De erva­ring leert dat daar de beste ideeën uit voort­ko­men.

Pro­gram­ma

19.00 uur: Inloop Stich­ting ActiefTalent
19.30 uur: Rond­lei­ding, verhaal en gesprek
21.15 of 21.45 uur: Slui­ting

Datum en tijd: 10 sep­tem­ber 2014 vanaf 19.00 uur
Lokatie: ActiefTalent
Kwadij­kerkoogweg 12
1442 LA Purmerend
Parkeer­ruim­te: op- en rondom terrein
OV: Station Overwhere
Uit­no­di­ging Diaconale excursie ActiefTalent Purmerend (PDF)

Over ActiefTalent

Sinds de oprich­ting in 2004 begeleidt Stich­ting ActiefTalent mensen met een versla­vings­achter­grond. Mensen die door gebruik van drank of drugs in de problemen zijn geko­men. In Alkmaar, Beverwijk, Haar­lem, Den Helder, Hoorn, Purmerend en Zaan­dam bie­den zij Arbeidsre-in­te­gra­tie, Sociale Active­ring en Dagbeste­ding waardoor mensen in bewe­ging komen. ActiefTalent werkt nauw samen met Brij­der Versla­vings­zorg, GGZ-in­stel­lingen, Begeleid Wonen en ge­meen­tes. Bij ActiefTalent kiest de deel­ne­mer voor een actieve rol op weg naar par­ti­ci­pa­tie en vol­waar­dig bur­ger­schap.