Koorschool maakt indruk in het Limburgse land

Donderdag 29 mei t/m zondag 1 juni 2014

gepubliceerd: maandag, 2 juni 2014

Vanaf Hemel­vaarts­dag tot zon­dag­mid­dag 1 juni waren de leer­lin­gen van de Koor­school St. Bavo en de senioren jongens en meisjes van het Ka­the­drale Koor op tournee in Limburg. Vier prach­tige dagen, met gewel­dig weer, een uits­te­kende sfeer en mooie optre­dens.

Hemel­vaart

Koorschool maakt indruk in het Limburgse landOp don­der­dag 29 mei ver­zorgde het koor de Hoog­mis in de Pancratius­kerk te Heerlen, de kerk waar Bis­schop Punt jaren gele­den pastoor en deken is geweest. Na de vie­ring volgde een leuke uitleg en een harte­lijk dank­woord door de hui­dige deken Th. van Gaalen.

Verblijf

Het koor verbleef in een gewel­dige accommodatie in Epen, waar naast veel ruimte in het huis, de kin­de­ren ook gewel­dig kon­den spelen op de zeer ruime grasvel­den.

Concerten

Er weden op vrij­dag en zater­dag een tweetal concerten ver­zorgd, bei­den in zorgin­stel­lingen van organi­sa­tie Sevragram. Het was voor de kin­de­ren een bij­zon­dere erva­ring om mensen in een omge­ving te treffen waar zij bij­zon­der af­han­ke­lijk zijn van hulp. Op hun beurt ervaar­den de bewoners het optre­den van het koor als een kado; ze waren allemaal zicht­baar ontroerd.

St. Servaas

Een hoogte­punt was de Hoog­mis in de St. Servaas in Maastricht op zon­dag 1 juni. Ondanks de vermoeid­heid zongen de koorle­den er de sterren van de hemel. Een ongewoon en langdurig applaus onder­streepte dit, na warme dank­woor­den van deken Mgr. Hanneman. De dag ervoor had­den de koorle­den al genoten van een mid­dagje winkelen in Maastricht en een uit­ge­breide rond­lei­ding door de St. Servaas en de schat­ka­mers. De Hoog­mis met werken o.a. werken van Britten en Purcell besloot het ker­ke­lijk gedeelte van de reis. In de meer profane sfeer werd deze af­ge­slo­ten op de zonovergoten rodel­baan in Valken­burg!