Summerschool Centrum Sociale Leer van de Kerk

Maandag 26 t/m woensdag 28 augustus 2013

gepubliceerd: donderdag, 30 mei 2013
Leiding geven in de samenleving en de Katholiek Sociale Leer

Centrum voor de Sociale Leer van de Kerk (CSLK)Het Centrum voor de Sociale Leer van de Kerk or­ga­ni­seert in samen­wer­king met het Boni­fa­tius Instituut (De Tilten­berg) voor de derde maal de Summer School over de Sociale Leer van de Kerk.

Leiding geven in de Samen­le­ving en de Katho­lie­ke Sociale Leer

Te­gen­woor­dig wordt veel ge­spro­ken van een crisis in het lei­der­schap. Steeds meer maat­schap­pe­lijke instituties wor­den ontdaan van hun aureool, zoals de bank­we­reld, de rech­ter­lijke macht en al lan­gere tijd, de poli­tiek en het be­drijfs­le­ven. Meer dan ooit is geïnspireerd lei­der­schap nodig. De samen­le­ving vraagt om lei­ders die uit­stra­ling hebben en een weg kunnen wijzen in een moreel ver­dwaalde wereld. In deze summer school wordt er een kans gebo­den voor ver­die­ping in het lei­der­schap en de sociale leer van de Kerk.

Jon­ge­ren van 20-30 jaar (HBO/WO niveau) zijn van harte uit­ge­no­digd hieraan deel te nemen.

data: Maan­dag 26, dins­dag 27 en woens­dag 28 au­gus­tus 2013
lokatie: Be­zin­nings­cen­trum: De Stal op de Kaag, Kaageiland (over­nach­ting)
eigen bijdrage: € 125 p.p. (betaling geldt als in­schrij­ving)
literatuur: Com­pen­dium van de Sociale Leer van de Kerk en en­cy­cliek Caritas in Veritate (samen € 25), te ver­krij­gen via de organi­sa­tie.
lei­ding: De Summer School staat onder lei­ding van prof. dr. G.J.M. van Wissen, docent sociale leer van de Kerk en voor­zit­ter van het CSLK; ing. Ph.S. Weijers, BScR, bestuurslid CSLK, prof. dr. A.H.M. van Iersel, en pastor C. van Lent, voor­zit­ter van het Be­zin­nings­cen­trum Stal op de Kaag
cer­ti­fi­caat: Deelname aan de Summer School wordt beloond met een cer­ti­fi­caat van de or­ga­ni­se­rende instanties, het Boni­fa­tius Instituut en het Centrum voor de Sociale Leer van de Kerk.
fol­der: Summer School Katho­lie­ke Sociale Leer Op de Kaag 2013
aanmel­ding: mkarsten@tilten­berg.org